Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Η Ανχέλα των Ξαναρχών του Βασίλη Λαλιώτη

Η Ανχέλα των Ξαναρχών του Βασίλη Λαλιώτη

On 16 December, 2012 by BIBLIOTHEQUE





Θα την πούμε η Άνχελα των Ξαναρχών γιατί ότι καινούριο ξεκινούσε ήταν η πρώτη. Άρχιζε και ποτέ δεν τελείωνε. Ή έφευγε αυτή ή το έντυπο έκλεινε πριν προλάβει να φύγει. Στο όνομα του παλιού μας γάμου ερχόταν κάθε φορά για να μου πει πως το περιοδικό είναι καλό, πως θέλει ένα άρθρο για την Ποιητή στη Νέα Υόρκη και την παραμονή του Λόρκα στην Αμερική, κι εγώ ήξερα πως δεν επρόκειτο να πάρω δραχμή, αλλά να μου έλεγε που να αφήσω το άρθρο πόσες λέξεις και πότε. Ερέθιζε κάθε φορά τη βιογραφία μου, τριτοκοσμικός γάμος, αμερικάνικο διαζύγιο, σχεδόν μαγικός ρεαλισμός μια ιστορία από λύπηση και διαθεσιμότητα προς καταστροφήν η βουτιά μέσα στα σκατά για το πένθος μιας άλλης γυναίκας, φυσηγμένη αυτή από επενδύσεις ενός εγώ ρομαντικού, μονολιθικού που δεν είχε ακόμη σφυρί να το σπάσεις εις τα εξ ων συνετέθη κι ήταν ένας όγκος σαν την μπάλα τη μεταλλική με την αλυσίδα που είχαν οι κρατούμενοι στα κόμικς. Αυτή τη φορά, το περιοδικό είναι καλό και θα πληρωθείς, έφερε ένα χαρτάκι με ένα ποίημα του Κορτάσαρ, πλησίαζαν οι γιορτές, Χάπυ Νιού Γίαρ το ποίημα, είπε, θέλω να το κάνεις εσύ γιατί το ποίημα έχει κάποιο συμβολισμό και είπε κάτι για το Σεπούλβεδα, και ο Κορτάσαρ ήταν άρρωστος και το ποίημα μιλούσε για ένα μικρό βατραχάκι που είχε στα χέρια του, ήταν μια ωραία πρόκληση και η Άνχελα των Ξαναρχών μου έδωσε την εντύπωση, ότι με τη μετάφρασή μου έφτιαχνε ένα είδος μυθολογίας, όπου η μετάφρασή  ήταν μια συμβολική κίνηση που την εισέπραττε ως χειρονομία απόδειξης έρωτος εκ μέρους μου προς εκείνη, καθρεφτισμένη ποιος ξέρει σε τι κείμενο. Άρχιζα να παίζω σε καταστάσεις  βγαλμένες κατ’ευθείαν από το Κουτσό, τη Γαγιουέλα, κειμενόπληκτος κι εγώ, σιγά που θα έχανα την ευκαιρία. Συναντηθήκαμε έξω από ένα νεοκλασικό χαμηλά Ιουλιανού, δίπλα στη Μαμούρη, διότι το παράλληλο στενάκι, είχε μεγαλύτερη συναισθηματική σημασία, ως τόπος εφηβικού έρωτος. Χάπυ Νιου Γίαρ Άνχελα των Ξαναρχών. Ποιός ξέρει που θα ξαναρχίσεις και θα έρθεις πάλι, να με ρωτήσεις πως θα πάρεις το διαζευκτήριο, να σου πω πως δεν θα σου το αποκαλύψω, εκτός αν είναι για να ξαναπαντρευετείς, και θα μου ζητήσεις μια μετάφραση, που εσύ θα λες ότι θα πληρωθεί, αλλά εγώ θα ξέρω πως δεν θα πληρωθεί και πως όλα αυτά είναι κάποιο μέρος μιας θεραπείας σου που η συμβολική συμμετοχή μου επαληθεύει κάποιο κείμενο που δεν θα μάθω. Χάπυ Νιου Γίαρ Άνχελα των Ξαναρχών, επειδή τα μυθιστορήματα ανοίγουν κάποτε και μας παίρνουν στη δίνη των ηρώων τους.

Από το giorgosmixos.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου