Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Άγγελοι: Οι οντότητες του φωτός και του σκότους

Άγγελοι: Οι οντότητες του φωτός και του σκότους

Είναι κοινή η παράδοση σε όλους τους λαούς της Γης ότι ανάμεσα στους ανθρώπους και στο Θεό ή τους Θεούς, υπάρχουν οντότητες που λειτουργούν ως διάμεσοι. Στο χριστιανισμό οι οντότητες αυτές έχει επικρατήσει να ονομάζονται Άγγελοι, από το ρήμα αγγέλω, αναγγέλω. Στο παρόν άρθρο θα περιοριστούμε στο να μελετήσουμε τους Αγγέλους όπως εμφανίζονται στην ιουδαϊκή και χριστιανική παράδοση αλλά στην κατηγορία της Αγγελολογίας στο μέλλον θα έχουμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε εκτενέστερα με τις οντότητες αυτές.
Τι είναι ο Άγγελος στο χριστιανισμό;
Σύμφωνα λοιπόν με τη χριστιανική αλλά και την ιουδαϊκή παράδοση, οι Άγγελοι είναι οντότητες που δημιουργήθηκαν πριν τον ορατό κόσμο. Η ίδια παράδοση τους θέλει να είναι αθάνατοι, όχι φύσει αλλά χάριτι, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, καθότι μόνος φύσει αιώνιος είναι ο Θεός και κανείς άλλος. Σύμφωνα με μερικούς μελετητές, οι Άγγελοι δεν έχουν ελεύθερη βούληση αλλά εκτελούν το θέλημα του Θεού και δεν μπορούν να κατανοήσουν το κακό, δεδομένου ότι όπως ο Θεός είναι Άγιοι. Προσωπικά δεν συμφωνώ με αυτή την άποψη, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Εωσφόρος, πάντα κατά την παράδοση, με ελεύθερη βούληση εξέπεσε, γεγονός που θα αναλύσουμε σε άλλο σημείο. Είναι όντα που δεν αποτελούνται από υλικό σώμα αλλά από λεπτοφυέστερο.
Οι Άγγελοι αναφέρονται συνήθως με ανθρώπινες, αρσενικές μορφές και πολλές φορές δεν γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι είναι Άγγελοι και όχι άνθρωποι. Ωστόσο, κατά βάση, δεν έχουν φύλο αλλά έχουν τη δική τους προσωπικότητα και βούληση. Σε άλλα σημεία εμφανίζονται να ιππεύουν άλογα, να κρατούν ξίφη ή ραβδιά ή ακόμα και να κάνουν ανθρώπινες εργασίες. Σε άλλες περιπτώσεις, εμφανίζονται με τη μορφή οράματος ή οπτασίας και συνήθως προκαλούν φόβο και σεβασμό με την παρουσία τους, ενώ αλλού η εκδήλωσή τους είναι πιο παράξενη. Ήταν ένας Άγγελος που εμφανίστηκε στον Μωϋσή με τη μορφή της φλεγόμενης βάτου, ο ίδιος που προπορευόταν στην έρημο με τη μορφή ενός φωτεινού σύννεφου, ο αόρατος που μέσα σε μια νύχτα θέρισε τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων και 175.000 στρατιώτες των Ασσυρίων. Και υπάρχουν πολύ περισσότερες αναφορές.
Αγγελικές Ιεραρχίες
Σύμφωνα με μια σειρά Πατερικών και εξωπατερικών πηγών, στο χριστιανισμό θεωρείται ότι είναι 9 τα Τάγματα των Αγγέλων και περιλαμβάνουν τις εξής ιεραρχίες: Σεραφείμ, Χερουβείμ, Θρόνοι, Κυριότητες, Δυνάμεις, Εξουσίες, Αρχές, Αρχάγγελοι και Άγγελοι.
Ο Μακ Γκρέγκορ Μάδερς, στο Μείζον Κλειδί του Σολομώντα, αναφέρει ότι οι Αγγελικές Ιεραρχίες είναι δέκα και περιλαμβάνουν τα Χαϊόθ Χα Καντές, Οφανίμ, Αραλείμ, Χασμαλείμ, Σεραφείμ, Μαλαχείμ, Ελοχείμ, Μπένε Ελοχείμ, Χερουβείμ και Ισείμ. Την ίδια ταξινόμηση παραθέτει και ο Μαϊμονίδης στην Mishna Thora, ενώ διάσημη παραμένει στους αποκρυφιστικούς κύκλους και η ταξινόμηση του Τζον Ντι. Σε αυτή οι Άγγελοι διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: Επταρχική Βασιλεία, Άγγελοι των Αιθέρων (Aethyr) και Άγγελοι των Τεσσάρων σημείων του ορίζοντα και των Τεσσάρων Στοιχείων.
Ρόλοι των Αγγελικών Ταγμάτων 
Ο βασικός ρόλος των Αγγέλων είναι η εκτέλεση του Θείου Θελήματος και η υμνολογία του Θεού. Πέρα από αυτές τις βασικές αρχές, όμως, σε διάφορα κείμενα έχουν δοθεί και ορισμένες συγκεκριμένες αρμοδιότητες στα αγγελικά τάγματα.
Σεραφείμ: Είναι πνεύματα φωτιάς και φωτός, τα οποία ονομάζονται και Εξαπτέρυγα. Στη Γένεση αναφέρονται ως φύλακες του Παραδείσου, με τις περιστρεφόμενες πύρινες ρομφαίες
Χερουβείμ: Αναφέρονται ως πολυόμματα και προέρχονται από την Ακκαδική παράδοση. Υμνούν αιώνια το Θεό, με το γνωστό ως χερουβικό ύμνο (Άγιος Κύριος Σαβαώθ)
Θρόνοι. Έδρα τους είναι ο 4ος Ουρανός και σύμφωνα με τον Διονύσιο, διαμέσου των Θρόνων εκφράζεται η Θεία Δικαιοσύνη στους ανθρώπους
Κυριότητες. Αναφέρονται και ως Χασμαλείμ και είναι οι Άγγελοι εκείνοι που συντονίζουν και κατευθύνουν τα καθήκοντα των υπολοίπων Αγγέλων. Έμβλημά τους είναι τα σκήπτρα και σφαίρες φωτός.
Δυνάμεις. Άγγελοι επιφορτισμένοι με την προστασία έναντι στους δαίμονες
Εξουσίες. Θεωρούνται ως μια υπο-ομάδα των Δυνάμεων
Αρχές. Προστάτες Άγγελοι των αρχηγών των ανθρώπων και της θρησκείας
Αρχάγγελοι. Κανονικά εδώ υπάγονται όλοι οι Άγγελοι μεγαλύτερου βαθμού από τους τελευταίους αλλά ο τίτλος φαίνεται να είναι περισσότερο τιμητικός, δεδομένου ότι Αρχάγγελοι αποκαλούνται Άγγελοι, όπως ο Μιχαήλ και ο Γαβριήλ, οι οποίοι ανήκουν στην πρώτη τριάδα της ουράνιας ιεραρχίας
Άγγελοι. Το τελευταίο τάγμα στη συγκεκριμένη ιεραρχία, που περιλαμβάνει όλους τους Αγγέλους που δεν ανήκουν στις προηγούμενες οκτώ κατηγορίες
Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι, εκτός από τις προαναφερθείσες ταξινομήσεις, υπάρχουν στην πραγματικότητα αρκετά συστήματα ιεράρχησης των Αγγέλων. Τα σπουδαιότερα από αυτά είναι του Αγίου Αμβροσίου, του Αγίου Γρηγορίου, του Ψευδο Διονύσιου, του Ισίδωρου της Σεβίλλης και πολλά άλλα. Γίνεται κατανοητό από τον κάθε αναγνώστη ελπίζω, ότι η ιεράρχηση των Αγγέλων ακολουθεί ένα καθαρά εξανθρωποποιημένο μοντέλο αντίληψης του Θείου.
Διαφωνίες και διαφοροποιήσεις υπάρχουν επίσης σχετικά με το σε ποιά ιεραρχία ανήκουν γνωστοί Άγγελοι. Για παράδειγμα, ο Μιχαήλ θεωρείται ότι είναι Αρχάγγελος αλλά ταυτόχρονα ορισμένοι τον ταξινομούν στα Σεραφείμ, στις Κυριότητες, καθώς επίσης τον συγκαταλέγουν και στους Επτά Ισχυρούς Αγγέλους. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους Αγγέλους.
Οι Άγγελοι στην Παλαιά Διαθήκη
Φαίνεται πως η πίστη των ιουδαίων σε αγγελικά πλάσματα στην πρώιμη περίοδο της θρησκείας τους, υποδηλώνει πολυθεϊστικά κατάλοιπα. Είναι γνωστό ότι η Ιουδαϊκή θρησκεία επηρεάστηκε σαφώς από τη βαβυλωνιακή και σουμεριακή και αυτό είναι προφανές σε ό,τι αφορά στους Αγγέλους, τόσο από την ετυμολογία των ονομάτων τους, όσο και από τις απεικονίσεις τους και τους ρόλους που τους αποδίδονται.
Θα έχετε προσέξει ίσως πως τα περισσότερα ονόματα των Αγγέλων έχουν την κατάληξη -ηλ ή -ελ αλλά η απορία σας θα λυθεί, μιας και Ελ σημαίνει Κύριος ή Θεός (Ελ Ελιόν = Κύριος των Κυρίων). Η βιβλική λέξη για τον Άγγελο είναι Μαλ’ Ακ (και Μελ’ Εκ στον πληθυντικό). Έτσι, Μαλ’ Ακ Γιαχβέ είναι ο Άγγελος Κυρίου, αν και σε άλλα κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης η λέξη Μελ’ Εκ χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει τους υιούς των Θεών, τους Άγιους ή και τους απλούς, ανθρώπινους αγγελιοφόρους. Ας εξετάσουμε τώρα και μερικά άλλα ονόματα, τα οποία έχουν δημιουργήσει πλήθος ερμηνευτικών προβλημάτων.
Οι Άγγελοι, λοιπόν, αναφέρονται ως Άγιοι στον προφήτη Ζαχαρία και ως Παρατηρητές στον Δανιήλ. Λέγονται επίσης Ουράνια στρατιά ή στρατιά του Αδωνάι, στο Δευτερονόμιο και στον Ιησού του Ναυί αντίστοιχα, ενώ αναφέρονται ακόμη και ως Bene Elohim ή Bene Elim, αν και αυτοί οι τελευταίοι όροι συχνά αναφέρονται στο Θεό στην Ιουδαϊκή παράδοση (σημειώστε ξανά τη χρήση του πληθυντικού στο όνομα του Θεού).
Να σημειωθεί επίσης πως σε πολλά σημεία στην Παλαιά Διαθήκη ο ίδιος ο Θεός εμφανίζεται στους ανθρώπους και επικοινωνεί μαζί τους, ενώ αφήνεται επίσης να εννοηθεί πως, εκείνο που εμείς ονομάζουμε Άγγελο Κυρίου, λόγω των ισοδύναμων μεταφράσεων, μπορεί να εννοεί την εμφάνιση του ίδιου του Θεού.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε αρκετά ενδιαφέροντα σημεία ακόμα αλλά θα χρειαστεί να περιοριστούμε στα παραπάνω. Εκείνο που ο αναγνώστης πρέπει να κρατήσει είναι ότι στην Παλαιά Διαθήκη σε μερικά σημεία δεν φαίνεται απόλυτα ξεκαθαρισμένο το ποιές εμπειρίες αναφέρονται σε Αγγέλους και ποιές σε μια πραγματική Θεοφάνεια. Κυρίαρχη μορφή στην Παλαιά Διαθήκη παραμένει ο Θεός, έστω και αν αναφέρονται σε αυτόν χρησιμοποιώντας τον πληθυντικό αριθμό.
Οι Άγγελοι στην Καινή Διαθήκη 
Στην Καινή Διαθήκη οι Άγγελοι δεν αναφέρονται πολύ συχνά. Όπου αναφέρονται όμως, παρουσιάζονται ως εκτελεστές του Θείου Θελήματος και ως αγγελιοφόροι, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν στα γεγονότα που περιγράφονται στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Στην Καινή Διαθήκη επίσης, σε αντίθεση με τις πρωτοϊουδαϊκές αντιλήψεις όπως περιγράφονται στον Ενώχ, οι Άγγελοι θεωρούνται πλάσματα που δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν.
Η Καινή Διαθήκη δεν ασχολείται τόσο πολύ με την Αγγελολογία ούτε και με τις Αγγελικές Ιεραρχίες. Όλα αυτά αναφέρονται εκτενέστερα στην Αποκάλυψη, όπως και το όνομα του Μιχαήλ και η ύπαρξη των Επτά Ισχυρών Αγγέλων.
Οι Άγγελοι και η απόκρυφη παράδοση 
Η απόκρυφη παράδοση ασχολείται ιδιαίτερα με τους Αγγέλους όπως και με τους Δαίμονες που θα εξετάσουμε αργότερα. Τους αποδίδει τιμή και σεβασμό αλλά όχι λατρεία, καθότι αυτή ανήκει αποκλειστικά και μόνο στο Θεό. Οι Άγγελοι της απόκρυφης παράδοσης μπορεί να είναι αρκετά πράγματα μαζί. Είτε ξεχωριστές οντότητες που υπάρχουν στα διάφορα πεδία, είτε θεϊκές εκπορεύσεις είτε ακόμη και άνθρωποι οι οποίοι έφτασαν σε υψηλό επίπεδο Εξέλιξης.
Στην Καμπάλα, για παράδειγμα, τα Δέκα Ιερά Σεφιρώθ, δηλαδή οι θεϊκές εκπορεύσεις, όπως και τα ουράνια σώματα, κυβερνούνται από δέκα ισχυρούς Αγγέλους.
Η απόκρυφη παράδοση δέχεται ότι ένας Άγγελος των ανώτερων πεδίων μπορεί να “ενσαρκωθεί” αλλά δεδομένου ότι το σώμα του χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερες δονήσεις, η ενσάρκωση αυτή διαρκεί πολύ λίγο. Έτσι εξηγείται το γεγονός της εμφάνισης Αγγέλων κυριολεκτικά από το πουθενά, όπως και το περιορισμένο χρονικό διάστημα της παρουσίας τους, οπότε και ούτε λίγο ούτε πολύ, χάνονται από τα μάτια των μαρτύρων.
Οι κυριότεροι Άγγελοι κατά σύστημα 
Έχουμε στη διάθεσή μας εκατοντάδες ονόματα Αγγέλων, η παράθεση των οποίων θα ήταν κουραστική για τον αναγνώστη που μέσα από αυτά τα άρθρα παίρνει μερικές μόνο βασικές πληροφορίες για τους Αγγέλους, ώστε αυτές να αποτελέσουν εφόδια για την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος από τον ίδιο. Για το λόγο αυτό, θα παραθέσουμε μερικά μόνο στοιχεία για τους “σημαντικότερους” Αγγέλους, μέσα από μια σειρά παραδόσεων. Σημειώστε ότι ένας Άγγελος, για παράδειγμα ο Μιχαήλ, μπορεί από μερικούς να θεωρείται ως Αρχάγγελος, για κάποιους άλλους ως Σέραφ ή ως Άγγελος του Χοντ κ.ο.κ ενώ παράλληλα ένας Άγγελος μπορεί να ταυτίζεται με κάποιον άλλο, για παράδειγμα ο Μέτατρον με τον Μιχαήλ.
Οι Άγγελοι των Σεφιρώθ 
Στο τέλος του δεύτερου μέρους του άρθρου είπαμε ελάχιστα πράγματα για την Καμπάλλα και το Δέντρο της Ζωής με τα Δέκα Ιερά Σεφιρώθ. Στο σημείο αυτό θα δώσουμε μερικά στοιχεία για τους Αγγέλους των Σεφιρώθ.
Μέτατρον. Ο Άγγελος του Κέτερ (πρώτη Σεφίρα – Στέμμα) και για μερικούς ο ισχυρότερος και ανώτερος όλων των Αγγελικών Ταγμάτων, ένας Άγγελος – πνεύμα φωτιάς που έχει 36 ζεύγη φτερών και αναρίθμητα μάτια και που το όνομά του σημαίνει “Μικρός Θεός”. Στην ανθρώπινη ενσάρκωσή του λέγεται πως ήταν ο Προφήτης Ενώχ αλλά αρκετές άλλες πηγές αναφέρουν ότι Μέτατρον είναι ένα από τα ονόματα του Μιχαήλ, στον οποίο αποδίδονται οι ίδιες ιδιότητες, ενώ κάποιοι άλλοι τον ταυτίζουν με τον περσικό Θεό Μίθρα.
Ρατζιήλ. Ο Άγγελος του Χόχμα (Σοφία), κυβερνήτης του Τάγματος των Ερελίμ και γνώστης όλων των μυστικών του ουρανού και της γης και υποτιθέμενος συγγραφέας του Βιβλίου του Αγγέλου Ρατζιήλ.
Τζαφκιήλ. Ο Άγγελος της Μπίνα (Κατανόηση), κυβερνήτης των Θρόνων και του πλανήτη Κρόνου.
Τζαντκιήλ. Ο Άγγελος του Χέσεντ (Έλεος), κυβερνήτης των Χασμαλίμ.
Καμαήλ. Ο Άγγελος της Γκεβούρα (Δύναμη), αρχηγός των Σεραφείμ. Μερικοί θεωρούν ότι είναι επικεφαλής των Αγγέλων της Καταστροφής.
Ραφαήλ. Ο Άγγελος της Τιφαρέτ (Ομορφιά), επικεφαλής των Μαλαχίμ. Το όνομά του σημαίνει “Ο Θεός θεράπευσε” και είναι ένας από τους γνωστότερους Αγγέλους. Ήταν ένας από τους τρεις Αγγέλους που επισκέφτηκαν τον Αβραάμ, φύλακας του Δέντρου της Ζωής, πρίγκηπας του 2ου Ουρανού, ένας από τους Τέσσερις Αγγέλους των σημείων του ορίζοντα, με επικράτεια τη Δύση και εκείνος που έδωσε το μαγικό δαχτυλίδι στον Βασιλιά Σολομώντα, με το οποίο μπορούσε να καθυποτάξει τους Δαίμονες.
Χανιήλ. Ο Άγγελος της Νετζά (Νίκη), επικεφαλής των Ελοχίμ.
Μιχαήλ. Ο Άγγελος του Χοντ (Δόξα), επικεφαλής των Μπένε Ελοχίμ αν και πολλές πηγές τον κατατάσσουν σε διαφορετικά τάγματα και τον συνδέουν με τον Μέτατρον. Το όνομά του σημαίνει “Εκείνος που είναι όμοιος με το Θεό” και είναι ένας από τους γνωστότερους και πολυαναφερόμενους Αγγέλους σε ολόκληρη την παράδοση. Στην Ορθόδοξη Παράδοση ο Μιχαήλ είναι ο θριαμβευτής του Διαβόλου, εκείνος που συγκράτησε τους Αγγέλους από την Πτώση, φωνάζοντας “Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου” – φράση που αναφέρεται στη Θεία Λειτουργία. Θεωρείται ως ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος Άγγελος, ψυχοπομπός, κυβερνήτης του 4ου ή του 7ου ουρανού, η φλεγόμενη βάτος του Μωϋσή, το πύρινο νέφος που οδηγούσε τους εβραίους στην έρημο, εκτελεστής των πρωτότοκων των αιγυπτίων και 175.000 ασσύριων στρατιωτών, ένας από τους Αγγέλους των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα, δημιουργός του Ψαλμού αριθμ. 85, εκείνος που συγκράτησε τον Αβραάμ από το να θυσιάσει το γιό του, φύλακας Άγγελος του Ισραήλ, ένας από τους τρεις Αγγέλους του Αβραάμ, δημιουργός των Χερουβείμ (από τα δάκρυά του για τους αμαρτωλούς), εκείνος που ανακοίνωσε στην Παναγία τον επικείμενο θάνατό της και άλλα πολλά. Έχει αρκετά μυστικά ονόματα, μεταξύ των οποίων Σαντάι, Σαμπαθιήλ, Σαμπαώθ. Συνήθως απεικονίζεται ως στρατιώτης, κρατώντας στο ένα χέρι το Ξίφος της Δικαιοσύνης και στο άλλο τον Ζυγό με τον οποίο δικάζονται οι ψυχές. Είναι αδύνατο στον περιορισμένο χώρο αυτού του άρθρου να αναφέρουμε όλες τις παραδόσεις και ιδιότητες που αποδίδονται στον Μιχαήλ στις διάφορες σχετικές μελέτες.
Γαβριήλ. Ο Άγγελος του Γεσούντ (Θεμέλιο). Το όνομά του σημαίνει “Ο Κύριος είναι η δόξα μου” και μαζί με τον Μιχαήλ είναι οι περισσότερο γνωστοί και αναφερόμενοι Άγγελοι, αρχηγοί των επουρανίων ασώματων δυνάμεων. Ένας από τους Αγγέλους των σημείων του ορίζοντα, κυβερνήτης του 1ου ουρανού, ένας από τους τρεις Αγγέλους που επισκέφτηκαν τον Αβραάμ, εκείνος που ανακοίνωσε στην Παναγία τη γέννηση του Χριστού, εκείνος που έσωσε τους τρεις παίδες στην κάμινο. Επικεφαλής των Χερουβείμ, κατά μία άποψη.
Σανταλφόν. Επικεφαλής του Μαλκούτ (Βασίλειο), κυβερνήτης των Πύρινων Ψυχών, κυβερνήτης του 6ου ή του 7ου ουρανού.
Οι κυβερνήτες Άγγελοι των 12 μηνών του έτους 
Ιανουάριος : Γαβριήλ
Φεβρουάριος: Μπαρχιήλ
Μάρτιος : Μαχιδιήλ
Απρίλιος : Ασμοδήλ
Μάιος : Αμβριήλ
Ιούνιος : Μουριήλ
Ιούλιος : Βερχιήλ
Αύγουστος : Χαμαλιήλ
Σεπτέμβριος : Ουριήλ
Οκτώβριος : Βαρβιήλ
Νοέμβριος : Αδναχιήλ
Δεκέμβριος : Αναήλ 
Εκτός από τους Αγγέλους των μηνών, υπάρχουν οι Άγγελοι των ημερών της εβδομάδας, των 24 ωρών της ημέρας, των δώδεκα ζωδίων του ζωδιακού κύκλου, των επτά πλανητών (συμπεριλαμβανομένης της Σελήνης), των τεσσάρων εποχών του έτους, οι 28 Άγγελοι των αντίστοιχων οίκων της Σελήνης, οι Δέκα Αρχάγγελοι των Ιερών Σεφιρώθ, οι 70 Άγγελοι που επικαλούνται κατά τη διάρκεια της γέννησης ενός παιδιού, οι Άγγελοι της Οργής, οι Άγγελοι του Τετραγράμματου, οι Εγρήγοροι ή Παρατηρητές (για τους οποίους θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο) και άλλοι πολλοί.
Η πίστη των ανθρώπων σε Αγγελικές οντότητες είναι βαθιά ριζωμένη στο συλλογικό ασυνείδητο και έχει περάσει σε αρκετές εκφράσεις της γλώσσας μας. Για κάποιον άνθρωπο που μας βοηθά σε δύσκολες στιγμές λέμε ότι είναι ο Φύλακας Άγγελός μας, για κάποιον που είναι ωραίος και καλός λέμε ότι είναι σαν Άγγελος κ.ο.κ
Άγγελοι και εξωγήινοι 
Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων παγκοσμίως έχει ισχυριστεί ότι έχει έρθει σε επαφή με πλάσματα που χαρακτηρίζονται ως εξωγήινα. Ένας περιγραφόμενος τύπος εξωγήινων έχει χαρακτηριστικά που μοιάζουν πολύ με τις τυπικές εικόνες των Αγγέλων. Ψηλοί, ξανθοί, όμορφοι εξωγήινοι, με ευγενικά χαρακτηριστικά και καλόβουλοι, οι οποίοι ονομάζονται Nordic. Από την άλλη, διάφορες εμπειρίες που περιγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη και υποτίθεται ότι αναφέρονται σε αγγελικές επαφές, όπως το περίφημο όραμα του Ιεζεκιήλ, για το οποίο επίσης θα μιλήσουμε σε προσεχές άρθρο, έχουν πλέον αποδοθεί από αρκετούς στην επαφή των ανθρώπων με εξωγήινες οντότητες. Υπάρχουν αρκετοί ερευνητές, όπως ο Δρ. Ζακ Βαλέ, οι οποίοι έχουν παρατηρήσει τις μεγάλες ομοιότητες μεταξύ πλασμάτων της λαογραφίας και της θρησκευτικής παράδοσης με τους σημερινούς εξωγήινους. Είναι μια ενδιαφέρουσα επισήμανση η οποία άνοιξε νέους δρόμους στη σοβαρή μελέτη της πιθανότητας εξωγήινης ζωής επάνω στον πλανήτη μας, για την οποία θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αρκετές φορές.
Επίλογος και συνέχεια
Χρειάζεται στο σημείο αυτό να τονίσω ξανά ότι οι κατηγοριοποιήσεις των Αγγέλων που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι σε αρκετά σημεία δαιδαλώδεις και, για να είμαστε και ακριβείς, δεν μπορούμε να ξέρουμε πως όλες αυτές οι γνώσεις είναι σωστές. Αποτελούν απόψεις ανθρώπων που είχαν μικρότερη ή μεγαλύτερη σχέση με τον Αποκρυφισμό (και όχι μόνο). Τι ακριβώς συμβαίνει στις σφαίρες εκείνες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει.
Η σύγχρονη ψυχολογία και ψυχανάλυση πιστεύει ότι όλα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο από εκφράσεις και εκφάνσεις του ανθρώπινου ψυχισμού, η προβολή του Υπερεγώ του ανθρώπου, η ανάδειξη των θετικών, “φωτεινών” στοιχείων της ψυχικής του σφαίρας. Χωρίς να αμφιβάλω για τη χρησιμότητα της γνώσης της ψυχολογικής άποψης, θα μου επιτρέψετε να πω ότι διαφωνώ. Αν και δέχομαι ότι πράγματι σε αρκετές περιπτώσεις ίσως και η παραπάνω θέση να ευσταθεί, κατά τη γνώμη μου όμως αυτό δεν αποκλείει την ύπαρξη αγγελικών ή και δαιμονικών οντοτήτων στα διάφορα πεδία.
Ας επιστρέψουμε στο θέμα μας, όμως. Σύμφωνα με τη χριστιανική και όχι μόνο παράδοση λοιπόν, ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τους Αγγέλους και όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν καλά, μέχρι που σε κάποια άγνωστη χρονική στιγμή κάτι άλλαξε και ένας σπόρος κακού φυτεύτηκε στον Παράδεισο. Ένα απρόσμενο (;) γεγονός τάραξε τη μακαριότητα των Αγγέλων και οδήγησε στην Πτώση τους…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου